13/01/2009

IKE - świat jest taki jaki myślisz, że jest

Ike to pierwsza zasada Huny. Udało mi się ją wielokrotnie przetestować i wiem, że działa. Dziś kolejny przykład.


Omyłkowo wysłałam deklarację do US, a nie powinnam, bo spółka pierwszy rok działalności ma dłuższy niż kalendarzowy. Poszłam wyjaśnić sprawę, a potem napisałam pismo o niestosowanie sankcji. I dziś dostałam odpowiedź pozytywną dla mnie. Uważałam i uważam, że urzędniczek nie trzeba się bać, bo dużo się zmieniło. One starają się pomóc, bo w końcu liczy się człowiek, a nie przepisy. Owszem przepisy są ważne, ale ustanowił je człowiek i inny człowiek co roku je zmienia. Więc lepiej być w porządku do ludzi niż w stosunku do przepisów. I ja trafiam na takie właśnie urzędniczki już od kilku lat, więc mój świat urzędów jest właśnie taki.


Nie wiem jak daleko można kreować świat, bo niektórzy chcą go widzieć po swojemu, a świat nie chce się dostosować. Może nie znają Huny. Przykład z ubiegłego tygodnia. Całe dnie siedzę przy kompie więc czasem słucham radia. I oto słyszę na 3, że w Olsztynie (lub Suwałkach, nie pamiętam dokładnie) temperatura wynosi -14 stopni C. I dzwoni pani z tego Olsztyna i mówi, że na jej termometrze jest -23 st.C. A "dziennikarz" na to, że niech sobie kupi inny termometr! Na to dzwoni inny pan z Olsztyna i pyta: czy on też ma sobie kupić inny termometr, bo u niego też jest inna temperatura od tej podanej w radiu. A "elokwentny" dziennikarz na to, że miejscowo może być niższa temperatura niż on ma napisane na kartce.


Akurat jemu nie udało się wykreować swojego świata, ja z naturą nie walczę, ja ją akceptuję.


A swoją drogą zamiast utrzymywać drogie instytuty meteorologiczne i panienki w wieczorowych kreacjach, można obdzwonić różne miejscowości i zapytać jaka jest temperatura i taką rzeczywistą podać. Od tygodnia zapowiadają ocieplenie i co? I nic. Najlepiej pogodę przewiduje jasnowidz pan Jackowski.


Ta sytuacja zmusiła mnie do zastanowienia się nad kreowaniem rzeczywistości przez media. Ludzie wierzą tylko w to co zobaczyli w TV. A co jeśli czegoś nie pokażą to to nie istnieje? Na pewno NIE.



A tak wygląda mój wykreowany świat. Jak już jest zimno to niech chociaż prószy śnieg, jak to zimą kiedyś bywało...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz