27/09/2017

Kasztany

Jesień to najpiękniejsza pora roku i najładniej kolorowa.


Rano znalazłam tylko jednego kasztana w koszulce. Tylko. Ale śpieszyłam się.



Potem przyszedł hydraulik, żeby wymienić wodomierz. Pan wszedł i od razu zaczął narzekać: że otwór za mały, że nie mógł zakręcić zaworu … Przecież to jego praca, powinien sobie poradzić. Wyszłam z łazienki i dałam mu wolną rękę. Odcięłam go od paliwa, czyli mojego nad nim użalania. Po 5 minutach zawołał mnie, żebym mu podpisała wykonaną robotę. Uwinął się, gdy tylko przestał narzekać.


Pogromca pedofilów, Sathya Sai Baba, mówił 15.05.2000 roku:


Nigdy nie pozwalajcie sobie na złe czyny, nie krytykujcie, nie obwiniajcie, ani nie oskarżajcie innych. Złe myśli zanieczyszczają powietrze, a także zatruwają innych; w ten sposób rozprzestrzeniają się złe wibracje. Zatem szczególnie unikajcie złego towarzystwa i nieodpowiedniego zachowania. Zawsze wystrzegajcie się złych myśli, niewłaściwych spojrzeń, uczuć i czynów. Bądźcie zawsze święci i czyńcie tylko dobro.


I akurat dzisiaj to myśl dnia.Niektórzy powinni codziennie sobie o tym przypominać.


Po pracy szłam przez park. I znowu nie było kasztanów. Zebrałam tylko 3. W okolicy są 2 przedszkola i 2 podstawówki. To naturalny produkt na zajęcia plastyczne. Dzieci wszystkie wyzbierały. Spróbuję w niedzielę. Albo poczekam aż dostanę w prezencie. Teraz jest najlepszy czas, żeby stare kasztany wyrzucić, a nowe położyć pod łóżkiem i w okolicy urządzeń elektrycznych.



Skoro wrzesień to już jesień, ale jabłek pełna kieszeń.


Takie ludowe porzekadło. Więc upiekłam ciasto z jabłkami z tegorocznych zbiorów. Szare renety są droższe niż zwykłe jabłka, ale warto je użyć do ciasta. Czyż to nie magia.





To nie magia, to proszek do pieczenia. A ciasto przepyszne, akurat na jutro, na śniadanie.


Ciasto zawiera 1 szklankę cukru, czyli 48 łyżeczek, więc łatwo kontrolować dawkowanie. Wiesz co jesz.


 


Jesień będzie piękna, słoneczna i ciepła.


 


Gdy we wrześniu grzybów brak, niezawodny zimy znak.





Grzybów jest pełno, więc nie pora na zimę.


Czy ludowe porzekadła jeszcze mają sens.? Czy się sprawdzają?


Zobaczymy. Póki co mam nadmiar energii, która się ze mnie wylewa.


Cóż, po urodzinach czuję się jak nowonarodzona.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz