09/04/2020

Dbaj o siebie – cd trucizn

Dzisiaj był piękny ciepły dzień. Zrobiłam ponad 11 tys. kroków, bo wychodziłam 3 razy.


Rano o 8 poszłam na rynek po warzywa i jabłka. Wszędzie kolejki w dobrych odstępach, ale sami seniorzy. Nie miałam szans coś kupić. Wyszłam potem w czasie seriali i było OK. W sumie minęłam się z 200+- osobami. Samochodów też dużo więcej niż tydzień temu. Sąsiedzi pojechali na letniska. Ja to mam szczęście, że mieszkam w miejscu gdzie wszyscy są zdrowi.
Ale o zdrowie trzeba dbać i być czujnym. Wirusy nie latają.
Kiedyś wyjęłam moje kosmetyki z szafki, bo nie trzymam w łazience, i stwierdziłam, że jest ich stanowczo za dużo. Kremów miałam na każdą część ciała. Zaczęłam powoli je eliminować. Okazało się, że wcale nie jest potrzebna taka ilość. Gdy używałam mydła bez szkodliwych składników to rzadko używałam kremu do rąk i balsamów do ciała. Mydła naturalne nie wysuszają, a ciało nawodnione nie potrzebuje mazidła na wierzch. Przy okazji okazało się, że krem pod oczy jest niezbędny, ale teraz używa żelu pod oczy, bo szybciej się wchłania.
Przy okazji testów sprawdzałam składy i patrzyłam jak dany kosmetyk zachowuje się na skórze.
Najwięcej w kosmetykach jest konserwantów i alkoholu. Dzięki temu krem może czekać na nabywcę nawet 3 lata.

Są takie składniki kosmetyków, których powinniśmy unikać. A przynajmniej stosować raz na jakiś czas aż do zużycia i więcej go nie kupować.
Zawsze gdy widzę małą dziewczynkę z odpadającym lakierem na paznokciach to się wzdrygam. Dlaczego zdrowie dzieci nie jest ważne?

artysta Andre Martins de Barros


FORMALDEHYD

 
nazwy w UE

To pierwszy składnik, którego nie używam od lat. Stosowany jest jako środek konserwujący i bakteriobójczy w lakierach do paznokci, do włosów, tuszach do rzęs, płynach do kąpieli i samoopalaczach.
Ma charakterystyczny zapach. To trujący gaz powstający z rozkładu formaliny. Podrażnia oczy, drogi oddechowe, przyśpiesza starzenie się skóry i może powodować alergie. To jest dopuszczalne i nie można go zakazać. Proszę nie kupować kosmetyków z tym. Będziesz zdrowy.

TOLUEN


To pochodna ropy naftowej lub smoły węglowej. Może powodować nudności i uczulenia skórne. Ma działać przeciwzbrylająco. Toluen zawiera moja farba do włosów, która nie ma amoniaku, ale ma toluen. Staram się nie nakładać jej na skórę głowy tylko na odrosty. Używam co 3 tygodnie.
Toluen może też być w lakierach do włosów (nie używam), lakierach i odżywkach do paznokci, szminkach i cieniach do powiek.

KOKAMID


Wywaliłam szampony z tym, bo był wysoko w składzie, a więc dużo. Skóra głowy przestała mnie swędzić.

Obiecywał cuda wianki inci
Ta ciecz jest otrzymywana syntetycznie z oleju kokosowego w jego reakcji z dietyloaminą. Może wywoływać alergie i podejrzewa się, że może być rakotwórcza. Jak mydła, płyny do kąpieli lub szampony do włosów bardzo się pienią to sprawdź skład.


 artysta Andre Martins de Barros


 PARABENY



To konserwanty przeciw grzybom i pleśni. Krem ma być długo dobry, ale te substancje gromadzą się w skórze i uczulają. Pod wpływem promieni słonecznych mogą podrażniać, aż do pokrzywki, świądu i zaczerwienienia. Stosuje się je w mydłach i kremach nawilżających, żelach do kąpieli, kosmetykach do makijażu.
Nie używam parabenów, bo mi szkodzą. Kupuję małe opakowania kremów z krótkim terminem ważności.

FTALANY


Jak kosmetyk bardzo pachnie to to ma.
Są to sole i estry kwasu ftalanowego. Mogą wpływać negatywnie na gospodarkę hormonalną. Podejrzane są o wywoływanie raka piersi. U dzieci zwiększają ryzyko uczuleń i zachorowania na astmę.
Sprawdź dezodoranty, perfumy, mleczka do ciała, spreje do włosów i ciała, lakiery do paznokci.

ALUMINIUM


Są to sole glinu. Mają za zadanie hamować pocenie. Przez to często używane zapycha ujścia gruczołów potowych i są wypryski, a skóra staje się sucha. Podejrzewa się go o powodowanie choroby Alzheimera.
Trzeba sprawdzić antyperspiranty, kremy do opalania, dezodoranty, cienie do powiek i podkłady. A w szczepionkach aluminium jest ok.

GLIKOL PROPYLENOWY


To produkt uboczny rafinacji ropy naftowej. Uzyskuje się go też z tlenku propylenu i z gliceryny. Ułatwia wnikanie substancji w głąb skóry i nawilża ją. Może powodować podrażnienia skóry i wysypki. Nie używam dezodorantów w sztyfcie i olejków do masażu.

EDTA


Ma właściwości przeciwgrzybicze, przeciwbakteryjne, konserwujące i poprawia konsystencję. Występuje w kremach, produktach do opalania, błyszczykach i szamponach. Może podrażniać skórę, oczy i śluzówkę nosa. Podejrzany o powodowanie raka. Wiąże metale ciężkie więc trzeba uważać gdy używa się antybiotyków lub leków z żelazem, miedzią, cynkiem, glinem, ołowiem.

artysta Andre Martins de Barros

Przemysł kosmetyczny bez ropy naftowej przestanie istnieć.
Konserwanty w kosmetykach są konieczne, ale są też konserwanty naturalne, jak olejki eteryczne i inne.
Tych wszystkich polepszaczy jest za dużo, gromadzą się w ciele i powoli nas zabijają. Pojedynczo mają małą szkodliwość. Ja raczej ich unikam, albo stosuję rzadko.
Dziwi mnie parafina w produktach dla dzieci. Ostatnio w mojej rodzinie pojawili się chłopcy i chciałam kupić w prezencie kosmetyki. Przeżyłam szok. Parafina zapobiega utracie wody, ale zapycha pory. Dziecku potem trzeba kupić inne kosmetyki. A przecież można zamiast parafiny zastosować oleje czy masła naturalne.

artysta Andre Martins de Barros

Naprawdę warto eliminować trucizny, które nieświadomie sobie aplikujemy.
Żyj świadomie. Bądź zdrowy. Nie daj się zabić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz