21/03/2015

Pierwszy Dzień Wiosny

Wczoraj było zaćmienie słońca, które widzieli wszyscy. Nie ma lepszego znaku na zakończenie starego i rozpoczęcie nowego roku. Dostałam taką fotkę.



Słońce weszło do znaku Barana i rozpoczęła się astronomiczna wiosna. Dawni Słowianie odprawiali Jare Gody. Na pożegnanie zimy topili Marzannę i mieli specjalne magiczne rytuały.



W mieście też można świętować.


U mnie na śniadanie były dzisiaj jajka na miękko (jako jako symbol nowego życia). Było mycie okien, podłóg, luster.


Zadzwoniła przyjaciółka, że sadzi kwiatki do skrzynek, więc ja wysiałam rzeżuchę, a do skrzynki maciejkę. Do doniczki wysiałam lobelię, ale jak znam życie, to nie wyrośnie. Kupię ;) Potem paliłam świeczki zapachowe.


Mimochodem wykonałam większość rytuałów, które miały zakończyć okres zimy i uśpienia przyrody, a rozpocząć okres odrodzenia i powodzenia.


A co można było robić gdy było ciepło i słonecznie, a energia rozpiera ;)


Wg perskiego kalendarza mamy dzisiaj Nowy Rok 1394


http://calendar.zoznam.sk/persian_calendar-pl.php


W Polsce też świętują Nouruz - Nowy Dzień, pod hasłem „oddaję moją słabość, zabieram twoją moc”.


Nawet Obama wykorzystując święto Nouruz chce się zbliżyć do Iranu.


A wieczorem w małym pokoju poczułam charakterystyczny smrodek.  To zakwitła hoja, specjalnie w tym dniu. Kto ma, to wie.




Przyroda budzi się. Od dzisiaj dzień będzie dłuższy niż noc, więc będzie więcej czasu, żeby ruszyć do przodu to co się zawiesiło. Powieje optymizmem.


 


 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz