06/04/2016

Stokrotki

Dzisiaj kupiłam stokrotki i wsadziłam do skrzynki na balkonie. Od razu lepiej :) Zniżyłam się do ziemi albo to ziemia podniosła się do mnie.



 


Nie włożyłam rękawiczek, nie używałam żadnych narzędzi. Gołymi rękami pracowałam ;) W ziemi pracuję sporadycznie, więc mogę nie dbać o dłonie i ziemię pod paznokciami. A w zasadzie to był powód do zrobienia manicure ;)


Wkładanie rąk do czarnej ziemi jest jakieś magiczne. Czuje się więź z ziemią. Bo ziemia jest najstarsza na naszej planecie. Była od zawsze. Po tej ziemi chodzili ludzie od milionów lat. Potem pojawiły się rośliny. Zawsze mnie ciekawiło co też stare drzewa widziały zanim zobaczyły mnie ;)


Potem pojawiły się zwierzęta, a na końcu ludzie. Potwierdza się, że nasz świat nie powstał dla człowieka (to z wykładów kosmologii).


Lepiej rozumiem się z roślinami niż ze zwierzętami. Czuję nastrój kwiatów, czy są smutne czy wesołe, czy umierają, czy się nudzą. W moim domu rodzinnym, dziadkowym i pradziadkowym nie było psów czy kotów. Dlatego chyba psy omijam z daleka, a w dzieciństwie panicznie się ich bałam. Popracowałam nad tym i jest lepiej, nie uciekam i nie staję jak zamurowana. Koty się mnie boją ;) Kiedyś była u znajomej, która miała kota. Siedziałyśmy w pokoju, a kotek maszerował po przedpokoju i na mnie zerkał. Znajoma powiedział, że on nigdy się tak nie zachowywał. Potem gdy wyszłam wszystko wróciło do normy. Ja chyba jestem kosmitką i kot to zobaczył ;) Mój ojciec miał rybki, ja też miałam kilka razy akwaria. Ojciec teraz łowi w stawie ryby, w domu nie ma zwierząt. Nie musimy posiadać.


Widziałam dzisiaj kilkanaście osób z psami i żadna nie sprzątnęła kupy. Czy ziemia sobie poradzi z taką ilością? W lesie nie śmierdzi, a przecież po leśnych zwierzętach nikt nie sprząta. Tylko, że tam jest równowaga i przyroda sobie radzi.


Ziemia od zawsze pełniła rolę oczyszczającą. Rabusie, którzy chcieli ukryć złoto, zakopywali je w ziemi. Miało to zmyć złą energię, czy pecha (cokolwiek to znaczy). W ziemi chowa się zmarłych (z prochu powstałeś ...)


Gdy ziemia przesypuje się między palcami to czuję ją, jaka jest ciepła, wilgotna, dobra. A rośliny są szczęśliwe gdy w niej rosną.


Póki jest ziemia, życie trwa.


 


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz