07/04/2016

Sen z trawnikiem

To najkrótszy sen, jaki mi się kiedykolwiek śnił.

Stałam w pokoju i spojrzałam w okno. Zauważyłam, że coś kapie z wyższego piętra. Wyszłam na balkon, może to deszczyk. A tam sąsiadka wystawiła za balkon skrzynkę, coś zasadziła i obficie podlała. I to ze skrzynki kapało na mnie.

Gdy spojrzałam w bok, na sąsiedni balkon to zauważyłam podobną skrzynkę, a w niej trawnik. Tak było we wszystkich balkonach, które mogłam zobaczyć. Wszędzie były skrzynki, a w nich zamiast kwiatków była tylko trawa. I to ładnie przystrzyżona. Zupełnie jak trawnik w kilkunastu kawałkach.

Pomyślałam, że to dziwne, żeby wszyscy jednego dnia wywiesili skrzynki na balkonach i zasadzili trawę.

Obudziłam się.


Nie byłam pewna czy to był sen, więc od razu poszłam na balkon. To był sen. Na sąsiednich balkonach  nie było skrzynek z trawą, a nawet bez trawy i bez kwiatków. Nie było nic, jak wczoraj i wcześniej.

Za to gdy poszłam do łazienki to na suficie zauważyłam zaciek i krople wody. To moja sąsiadka mnie zalała. Skąd ja mogłam to wiedzieć we śnie?

Jak się mieszka w bloku to trzeba się liczyć z innymi. To nie domek, w którym nikt inny nie mieszka. A sąsiadka zalewa mnie regularnie, a ja jej zwracam uwagę, ubezpieczyciel mi zwraca kasę, ja maluję, aż do następnego razu. Czy można się do tego przyzwyczaić?

I kolejni znajomi wrócili do miasta ze wsi. Kilka lat temu wydawało im się, że mieszkanie na wsi to szczyt ich marzeń. Po roku już mieli dość, ale nie było chętnych do kupna czy zamiany. Teraz udało im się sprzedać dom. I są szczęśliwi. Ludzie miastowi powinni mieszkać w mieście. Nie zdają sobie sprawy, że to jest ich miejsce. A znajomych ta prawda kosztowała 6 lat straconego czasu. Przecież nie muszą mieszkać w bloku. Ostatnio byłam z wizytą w apartamencie 90 m, taras 70m2. Piękne. I też ktoś mieszkał nad i pod. Można tak żyć w mieście.

Gdyby mi ktoś dawał za darmo pałac na wsi, to odmówiłabym. Ja jestem miastowa i bez ludzi umarłabym. Muszę się spotykać i rozmawiać na żywo. To daje mi energię i szczęście. Wiem co jest dla mnie dobre, nie muszę sprawdzać i tracić czas.

Ważni są ludzie, a nie miejsce.

Bez ludzi każde miejsce niszczeje i umiera. Dobrze to widać w moim mieście.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz