16/03/2022

Modlitwa wg RS

O modlitwach mogłabym pisać i pisać. Zwłaszcza o skutecznej modlitwie.

Dlatego, że ja codziennie się modlę i to kilka razy dziennie. Nie muszę składać rąk, żeby rozmawiać ze Stwórcą. Składanie rąk pomaga w utrzymaniu jedności ciała duszy i umysłu. Jestem zwykłym człowiekiem, a nie mnichem, więc pracuję, spotykam się z różnymi ludźmi. Jakby to wyglądało, gdybym nagle złożyła dłonie do modlitwy.


Każdy dzień rozpoczynam od wyrażania mojej wdzięczności.

Jestem wdzięczna za życie

Jestem wdzięczna za zdrowie

Jestem wdzięczna za wszystko co mam

Każdy dzień jest wtedy łatwiejszy do przeżycia i w kontaktach z różnymi ludźmi.

Każdy dzień kończę modlitwą dziękczynną. Bo przed snem trzeba wszystko uporządkować. Dziękuję za dobre i złe rzeczy. Ocena jest subiektywna, bo często te złe po jakimś czasie okazują się dobre. Najskuteczniejsze są modlitwy wymyślone przez siebie, pochodzące z trzewi, krótkie, łatwe do zapamiętania.

Im częściej masz dobre myśli, tym łączność ze Stwórcą jest mocniejsza. I on szybciej reaguje.

                         módl się pomimo przeszkód

Nigdy nie módl się o czyjąś krzywdę, np. w imię sprawiedliwości. Trzeba zrozumieć, że to co w naszym pojęciu jest niesprawiedliwością jest zupełnie inne z punktu widzenia Stwórcy. Nie nam oceniać Stwórcę.

Faktem jest, że wielu złym ludziom uchodzą na sucho najstraszniejsze mordy i krzywdy. Czy oni mają dusze? Chyba nie, więc nie spotkamy się w świecie duchowym, bo zatrzyma ich Strażnik Progu.

Życie na ziemi to nie sielanka. W moim przypadku to szlifiernia charakteru. Czasem wydaje mi się, że moja dusza w pewnym momencie została podmieniona, a stara mnie opuściła. Cokolwiek mnie spotyka, akceptuję to, bo tak ma być. I idę naprzód pod boską opieką i kierownictwem. Przeszłość mam przerobioną, wiem dlaczego jestem teraz taka i wiem jaka chce być w przyszłości.

Zrządzeniem losu moja uwaga została skierowana na Rudolfa Steinera. Mam jego stare książki wydane w Polsce, czytam jego wykłady i artykuły na stronie  https://rsarchive.org/

Mamy szczęście, że wiedza jest obecnie dostępna dla każdego. Póki co.

112 lat temu Rudolf Steiner 17 lutego w Berlinie wygłosił wykład o naturze modlitwy.

GA 59

Wg niego modlitwa ma na celu wywołanie w sobie boskiej iskry w duszy.

Punktem wyjścia jest zrozumienie duszy, a modlitwa aktywuje ją.

W duszy przeszłość i przyszłość łączą się. Przeszłość wpływa na teraźniejszość, a obecne lęki i obawy tworzą adekwatną przyszłość. (to bardzo ważne dla mnie).

Gdy człowiek doświadczy, że jest czymś więcej niż tylko własną wolą, to doświadcza pierwszego przebłysku wewnętrznego odczucia Boga w sobie. Wiemy, że jesteśmy niedoskonali, ale czujemy boskość w nas.

Ludzie żyją w strachu o niepewną przyszłość, a wystarczy pełna akceptacja tego co nadchodzi. Niepokój hamuje rozwój duszy. Boska mądrość daje nam pewność, że to co będzie, musi być i że gdzieś przyniesie dobre skutki. Uczucie pokory wobec wszystkiego przyszłego może dać poczucie bezpieczeństwa.

W każdej modlitwie odnajdziemy siłę, która wyprowadzi nas poza nas samych. Modlitwa daje nam uległość wobec światowej mądrości, jest aktywną siłą w nas.

Przez modlitwę wkładamy w duszę ciepło i światło, rozgrzewa nas uczucie Boga. Rozwijamy w sobie wyższą i silniejszą boską siłę. (Dlatego świat rzeczywisty nas rozprasza, bo chce byśmy nie rozwijali własnej duszy.)

Modlitwa wydobywa z nas to, co najlepsze. Może dać nam mądrość, której sami jeszcze nie jesteśmy w stanie zdobyć. Jest wstępem do wzniesienia się na wyższe stopnie rozwoju.

Aby modlitwa zaistniała, potrzebna jest mądrość świata. Musimy też najpierw pielęgnować w duszy najwspanialsze uczucia.

Prawdziwa modlitwa może każdemu coś dać, może każdy odczuć jej działanie. Modlitwa nigdy się nie kończy, bo nasze dusze zawsze można wznieść wyżej.

W modlitwie znajdujemy w duszy Boga, ale też w medytacji i koncentracji i wszędzie na świecie.

Jeśli chcemy znaleźć Boga tylko po to, żeby zatrzymać go w sobie, to przejawiamy egoizm i będziemy za to ukarani. Uzdrowienie można znaleźć tylko wtedy, gdy odnajdując w sobie Boga, bezinteresownie wylewamy w świat myślami, uczuciami i czynami to, co osiągnęliśmy.

Gdy znajdziemy Boga w nas, to doświadczymy Boga w innych istotach, w każdej rzeczy, we wszystkim co istnieje.

Jeśli wzmacniamy nasze życie duchowe modlitwą, pozostaje nam tylko czekać na efekty. Na pewno się pojawią.

Jeśli modli się wspólnota, to siły modlitwy łączą się razem i mają wzmocnioną siłę duchową i zintensyfikowany wpływ na rzeczywistość. Musi być wspólna intencja.


Człowiek, który używa swoich mocy, aby pomóc innym, doskonali swoją duszę.

Kiedy opuszczam czas,

sam jestem wiecznością.

Wtedy jestem jednym z Bogiem,

a Bóg jest jednym ze mną.


Dlaczego wszystko co mówił i pisał Rudolf Steiner wchłaniam jak gąbka?

Pisałam o nim kiedyś tu nauczyciele-duchowi i w innych miejscach.

Jest Dziewiątką z drogi życia, jak mój ojciec, z którym większość życia walczyłam o siebie. Odpowiedź tkwi w liczbie duszy, którą mam taką samą co Steiner. To Piątka. I wszystko jasne.

 

To jest porozumienie dusz. Ciekawe, że ono istnieje, choć Rudolf zmarł 97 lat temu.

Mój ojciec ma Trójkę.

Każdy kto ma tyle Dziewiątek nie udaje mądrego, on nim jest.


Polacy modlą się o koniec tej dziwnej wojny, a przesiedleńcy wręcz przeciwnie. Oni postępują zgodnie z astrologią (może nawet o tym nie wiedzą), która wskazuje na zajęcie się swoim bezpieczeństwem. I oni to robią. Uciekli przed zagrożeniem, nigdzie nie noszą masek, bo dbają o swoje zdrowie. Na pewno nie wiedzą, że północny węzeł księżycowy jest teraz w Byku, a robią dokładnie to co powinni. Albo astrologia, albo intuicja. Bez strachu.

Obecnie trzeba zadbać o własne bezpieczeństwo i bliskich. Gdy wpuszczasz kogoś do swojego domu to sprawdź czy nie zagrozi twojemu bezpieczeństwu. Przecież drzwi zamykasz.


Okazja do modlitwy jest zawsze.

Wczoraj rozpoczął się nowy rok ceremonialny wg Majów, nawalem 8 Ba’tz.

Nowa energia.

Czuję ją.


PS. Mala dziewczynka, która była umierająca jest już w domu i dochodzi do zdrowia. Myślę, że zostałam oszukana. Podobno lekarze już szykowali akt zgonu. Zwykła modlitwa nie mogła tak zmienić czyjeś życie. Dowiem się więcej.


modlitwa

modlitwa-wg-rs

mantra-i-kolano

modlitwa-panska

modlitwa-o-pokoj



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz