09/01/2022

Wiosenna niedziela

To był piękny, słoneczny dzień.

Słońce jeszcze nisko na niebie, ale było przez cały dzień. Człowiek od razu ma więcej energii.

Chociaż nazwa dnia mówi, żeby nie działać, to ja robiłam porządek z kwiatami.

Wilczomlecz wytrzymał zaledwie 4 tygodnie i w takim stanie zwiastuje koniec zimy. To nie Meksyk.


Musiał zmarznąć zanim do mnie trafił.

Pierwszy nowy kwiatek, jaki pojawił się w nowym roku to pierwiosnek.



Przyjechał z Holandii. Nie miałam go wcześniej, a odpowiadał mi kolor.

Paproć wypuszcza nowe pędy i wymagała zraszania.


Kroton wypuszcza kolejne liście. Najpierw są zielone, a potem zmieniają kolor na czerwony. Widocznie czuje się u mnie w domu jak w południowo-wschodniej Azji.


A tu kolejny szczawik.


Maleńka i delikatna roślinka. W słońcu szyby okazały się brudne, jutro umyję.



I kiełki lucerny, w tym roku po raz pierwszy. Sieję na zmianę z rzeżuchą.

Skąd rośliny wiedzą, że jest koniec zimy i warto wypuszczać nowe pędy? Nie mają kalendarza i nikt im nie mówi co mają robić. Po prostu to się dzieje, jak co roku.

Kontakt z roślinami zawsze wprawia mnie w doskonały nastrój. Wszyscy są zdrowi, czym tu się martwić. Przestałam się denerwować na długo stygnący chleb. Teraz doceniam, że pieczenie chleba w domu jest korzystne dla zdrowia i samopoczucia.

Nie ma też na świecie osoby, którą bym nienawidziła. Jakoś to uczucie zupełnie zniknęło. Może dlatego, że gdyby się zastanowić nad postępowaniem różnych ludzi, to okazuje się, że to przez brak miłości tak się dzieje. Nikt ich nie kocha, więc muszą się odegrać. Jakie to żałosne i smutne.Pojawiają się różne odczucia, ale nie nienawiść.

Warto utrzymywać swoją świadomość w stanie miłującej dobroci. Wtedy wokół pojawiają się podobni ludzie. To jest też zaraźliwe, więc bezkarnie się rozprzestrzenia, aż ogarnie cały świat. I wszyscy to dostrzegą. Wystarczy spróbować.

Każdy to ma, tylko czasem jest głęboko ukryte. Cokolwiek robisz, nie krzywdź nikogo, zawsze pomagaj. To naprawdę się opłaca. 
W dzień świeci słońce, a w nocy księżyc. Wszystko jest tak jak powinno.





3 komentarze:

  1. Bardzo lubię czytać Pani bloga. Wracam tu regularnie. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń