16/01/2021

1 Q'anil

Piękny dzień. Dawno nie widziałam tyle osób bez masek. Bałwanki zniknęły, pojawiły się sanki na każdym wzniesieniu.

Zebrało mi się na refleksję i podsumowanie cyklu.

Dzisiaj wg kalendarza Majów jest 1 Q'anil – dzień kosmicznego ziarna, gwiazdy.

Zaczyna się ostatnia trecena cyklu (13 dni). To ważny dzień. Minęło 260 dni, czyli 20 x 13.

W takim dniu trzeba sprawdzić co było w takim samym dniu 260 dni temu, czyli w dniu 1 Q'anil w 2020 roku.

Miałam 4 kalendarze papierowe, ale nie mogłam ich znaleźć. W kalendarzu elektronicznym nie zapisałam nic tego dnia.

Ale dzień wcześniej, 30 kwietnia, był 13 Kej i podejrzenie zawału u mojej mamy i przyjechali ratownicy karetką. Kej to mój dzień urodzenia, a 13 to dzień, w którym jest silne połączenie ze światem duchowym. Wtedy też wyraziłam życzenie zdrowia dla mamy. W takie dni to łatwe i działa. Aż do 12 maja, kiedy mój tata miał prawdziwy zawał. Niestety ktoś musiał być chory. Dzień nie był sprzyjający.

I co ja takiego zasiałam 1 maja i czego teraz zbieram żniwo?

Obowiązki się zmieniły. Życie rodzinne musiało zostać przekierowane na sprawy rodziców.

Skoro ojciec jest chory, to wszystkie sprawy spadły na mamę. Do dzisiaj. Po zawale człowiek jest słaby. Otarł się o śmierć, a to zmienia postrzeganie życia.

W żadnym roku nie odwiedziłam rodziców tyle razy co w minionym. Zakupy były łatwiejsze przez apki. Zainstalowałam ich kilka i jestem na bieżąco z promocjami i gazetkami. Wystarczy uzgodnić telefonicznie co jest akurat potrzebne. Dobrze, że mieszkamy blisko. Od 5 lat, kiedy liczę kroki, nie zrobiłam ich taką ilość.

Przeżyliśmy. Mimo różnic wiemy, że możemy na siebie liczyć.

Skoro to dzień sadzenia ziarna to dosłownie posiałam rzeżuchę. Do jajek na miękko nie ma nic lepszego.


To ostatnia torebka. Mam nadzieję, że pojawią się nowe nasiona w sklepach, jak to na przedwiośniu.

Ten cykl, który zaczął się 1 maja 2020 kończy się 28 stycznia 2021 roku. Te 13 dni to czas na zasianie tego czego potrzebujemy w nowym cyklu, na nowym poziomie ewolucji. To czas dojrzewania planów, projektów, zamierzeń, pomysłów. To czas przygotowań do nowego cyklu, wg mądrości Majów. Dlaczego nie skorzystać. Żyjemy daleko od natury, ale prawa natury są niezmienne. Człowiek jako część natury też żyje w cyklach, ale o tym zapomniał.

29 stycznia 2021 roku to będzie ważny dzień.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz