14/01/2020

Przejście

Dzisiejszy dzień jest ważny dla Hindusów. To Makara Sankranti – przejście Słońca na półkulę północną. Święto to jest bardzo ważne, bo 14 stycznia rozpoczyna się szczęśliwy okres trwający pół roku. To pomyślny czas dla każdego człowieka, który zajmuje się swoimi celami i ma szlachetne myśli. O tym święcie można przeczytać tu sathyasai
A tu pisałam o tym w 2018 roku  makar-sankranti
W taki ważny dzień należało pozamiatać mieszkanie/dom. Wymiata się to co stare i robi miejsce na nowe. Dzisiaj miałam kilku klientów, drzwi się nie zamykały. Musiałam po południu pozamiatać, bo zrobiło się brudno. Zawsze wiadomo, kiedy dom odwiedza dużo ludzi. Zostawiają nie tylko piasek, czy kurz, ale własne odciski energetyczne i zapach. Pozamiatane, to można świętować.
Dziwnym zbiegiem okoliczności rano myślałam o Bogarcie. 


Humphrey Bogart to aktor znany z Casablanki i Afrykańskiej Królowej. Dawno tych filmów nie widziałam, ale pamiętam, że Bogie emanował charyzmą i magnetyzmem, nawet po latach. Miał urodziny 25 grudnia i trochę wtedy czytałam o jego związkach. A 14 stycznia 1957 r. przeszedł na drugą stronę, może nie półkuli, a śmierci. Umarł 53 lata temu. Trudno nazwać ten czas po śmierci dla jego żony, okresem szczęścia.
Dziwnym zbiegiem okoliczności dzisiejszy dzień był słoneczny. Co nie dziwi bo wg kalendarza Tzolkin to 10 Ajpu, czyli słońce. Dawno dawno temu ludzie czcili Słońce i różne inne rzeczy.

Przypomniało mi się zdanie nieszczęśliwego chorego człowieka, Fryderyka Nietzsche:

Kiedy spoglądasz w otchłań ona również patrzy na ciebie.

Lem w Solaris mówił coś podobnego, ale w odniesieniu do planety.
I tak jest. Gdy patrzysz na Słońce (oddajesz mu hołd) to ono patrzy też na ciebie. A wiadomo, że Słońce daje życie. Bez niego na ziemi nic nie wyrośnie i byłoby buro i ponuro. Gdy świeci Słońce czujesz, że ci się wiedzie, możesz wszystko, depresja znika.

Dziwnym zbiegiem okoliczności dzisiaj był 20 dzień księżycowy. Ostatnio sprawdzam ludzi urodzonych w poszczególnych dniach i jakie są sprzyjające działania. Dzisiaj miałam zaplanowany post, więc pościłam. W to święto powinno się jeść słodki ryż na mleku – posiłek sattwiczny, czysty. 


Jedynym moim posiłkiem był gotowany ryż z masłem i cynamonem. Tak uczciłam to święto. Ryż, zwłaszcza po ugotowaniu jest bardzo biały, czysty.
20 dzień księżycowy jest najbardziej pomyślny dla biznesu (zgodziło się). Wszystko co dziś zaczęte odniesie sukces. Najlepszy dzień na post (wykonane).
Osoba urodzone tego dnia księżycowego jest wytrwała i nieustępliwa i to od najmłodszych lat. Duża rola rodziców we właściwym pokierowaniu takim charakternym dzieckiem. Tego dnia księżycowego urodził się A. Hitler. I wielu innych, dobrych ludzi.
To też dzień, w którym nie powinno się używać perfum. Ja użyłam i wcale nie pachniałam. Wszystko się ulotniło (bo to podróbka była).


Na kolację był sok z granatów plus ziarenka. Granaty są teraz najtańsze. Unikam sokowirówki, bo zabiera cały błonnik z owoców i warzyw. A jeść ziarenka uwielbiam, zwłaszcza jak tryskają w zębach. Nie rozcieńczam soku, mają piękny kolor.
Do świętowania nie potrzeba tortów. Wystarczy proste jedzenie. I od razu człowiek ma dobry humor.

Dni księżycowe powtarzają się co miesiąc, więc każdy może kierować swoimi sprawami w rytmie księżyca. Albo tak jak ja, po całym dniu sprawdzam, czy intuicyjnie robiłam to co należało. Często nie, ale kto by się tym przejmował.

Już po przejściu.
Możesz zdobyć cały świat. Ale nie interesuj się innymi ludźmi. Zainteresuj się swoją rodziną i sobą. Możesz wszystko. Wszystko ci sprzyja.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz