05/03/2018

Projektantka

Nie ma to jak dobrze zacząć tydzień. Wczoraj zupełnie przypadkowo obejrzałam film z 2015 roku Projektantka. Tytułową rolę brawurowo zagrała Kate Winslet. Był też Hugo Weaving (agent Smith), który zagrał zabawną postać lokalnego policjanta.



Dawno żaden film mnie tak nie rozśmieszył, śmiałam się na głos, co było dziwne ;) W zalewie przeciętności taki film to perełka. Nieprzewidywalne zwroty akcji, historia opowiedziana świeżo. Nie ma w tym filmie zbędnych ludzi, zbędnych scen, czy zbędnych dialogów. Dobrze się ogląda i dobrze bawi. Zaskakujące zwroty akcji nie pozwalają się nudzić.


Film opowiada o lękach z dzieciństwa, które mają ogromny wpływ na nas – dorosłych. Trzeba się z nimi zmierzyć, przypomnieć sobie stare wydarzenia, żeby pójść naprzód. To ludzie i sytuacje z dzieciństwa kształtują nas jako dorosłych. To z czasów szkolnych pozostają najlepsze przyjaźnie.


W każdej społeczności są te same problemy. W filmie możemy oglądać ładne stroje i rozpadające się drewniane chatki. Nawet gdy bieda piszczy można chodzić w szpilkach po piasku. Samo życie.


Warto przypomnieć sobie różne sytuacje z przeszłości i przeżyć je jeszcze raz, bez oceniania. W przeszłości jest nasza przyszłość. Obojętnie jak wysoko zaszliśmy, warto wrócić do korzeni i oczyścić wspomnienia. Nie chodzi o zemstę, ale wszystko potem układa się samo.


Pamiętam scenę z Lost, która zrobiła na mnie piorunujące wrażenie. Scena, która mówiła, że wszystko jest zapisane, a my mamy tylko iść z punktu A do B. To było spotkanie Jacoba z małym dzieckiem Johnem Locke. Jacob wiedział co się wydarzy, wybrał sobie konkretne osoby, które wykorzystał do swoich celów. Byłam w szoku, bo to znaczy, że niespecjalnie mamy wpływ na nasze życie. To osoby, które spotykamy nas kształtują, zmieniają, ranią lub podnoszą z kolan.


Polecam obejrzeć ten film. Jest świeży, zabawny i zaskakujący. Każdy aktor w swojej roli jest znakomity.


Nie ma to jak dobrze rozpocząć tydzień :)


10 nieusuwalnych trojanów na moim smartfonie nie jest w stanie zepsuć mi dnia ;) Powiadomił mnie o tym nowy program antywirusowy.


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz