17/03/2014

Gmeranie w DNA

W 222 numerze pisma Focus ukazał się artykuł o trenowaniu DNA. W sporze co ma wpływ na człowieka: geny czy wychowanie wygrywa epigenetyka, czyli badanie dziedziczności pozagenowej. Człowiek ma kontrolę nad losem zapisanym w DNA. Można wpłynąć na komórkę rakową w pewien sposób tak, że guz popełni samobójstwo. W leczeniu raka u dzieci stosuje się wizualizację, gdzie dziecko wyobraża sobie jak to jedne komórki walczą z komórkami chorymi i wygrywają. Nauka potwierdza to co wiedzieli starożytni.



Ludzie często mówią, że jestem jaki jestem, to winne geny, moje albo przodków. A to nieprawda :) Istnieją pewne związki chemiczne, które mogą włączać i wyłączać pewne geny. Genami można też manipulować myślami, ale nie każdemu się chce.


A do znacznego postępu świata zachodniego w tej dziedzinie przyczyniły się badania bliźniąt jednojajowych, które wychowywały się w różnych rodzinach. Z naukowego punktu widzenia (m.in. Tim Spector) zaleca się odbieranie dzieci rodzicom, którzy nie są w stanie zapewnić im właściwych warunków rozwoju, czyli lepsi rodzice wychowają lepsze dzieci. To nie teoria, to się już dzieje, zabierają dzieci ze względu na biedę i patologię nie tylko w Polsce, Niemczech, ale wszędzie. Niedługo nastanie superspołeczeństwo szczęśliwych ludzi. Wystarczy pogmerać w genach, jedne wyłączyć, inne włączyć. A najlepiej przytulać dzieci. Wiadomo, że dziecko przestanie płakać jak się je przytuli. O tym już wiedziała dawno temu Virginia Satir, wspaniała terapeutka rodzin. Rodzicom polecam jej książki, a o jej metodach, o ważności dotyku i nieskuteczności karania można poczytać tu Virginia Satir


Zabawa człowieka genami idzie na całego. Nie można już tego powstrzymać. Przecież to dla dobra nauki.


Wiedza dociera do mnie różnymi drogami, nawet z kolorowej prasy:



Dostałam tę gazetę od mamy, ale ona nie pamięta, że o tym czytała. Ona kupuje, czyta i nic nie pamięta. Ja dostaję za darmo, czytam i pamiętam ciekawe rzeczy :)


Swoją drogą badania nad mózgiem (pisałam niedawno o Sequoi) idą w wielu kierunkach i są bardzo zaawansowane. Strach myśleć, bo cię podsłuchają i podejrzą ;)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz