20/09/2021

Już jesień 2021

Znalazłam dzisiaj pierwszego kasztana.

Tylko jednego i niewielkiego. Sprawdziłam pod 3 drzewami i więcej nie znalazłam.

A w siatce ze śliwkami znalazłam dwa listki. To też symbole jesieni, jeden jeszcze zielony, a drugi już zmienił kolor na żółty.

Pochowałam już letnie buty i część ubrań, w których chodzi się gdy jest bardzo ciepło.

Pół roku temu kupiłam kroton. Polubił zachodni parapet z dala od innych kwiatków. Ma jedynie towarzystwo pająka, który tka na nim sieć, którą ciągle niszczę. Kwiatek zaczął wypuszczać nowe listki, a dwa zwiędły. Gdy było już 15 liści pojawiły się dziwne „szczotki”.

To tak kwitnie kroton ? ;) Pierwszy raz mam coś takiego u tak młodej roślinki. Czyżby ona nie wiedziała, że to jesień, a nie wiosna. Ciekawe jak będzie dalej.

U mnie inne roślinki też kwitną cały rok, jak np. szczawik. Oddałam w dobre ręce „dziecko” i też kwitnie w obcym domu. Dostaję fotki, że jest mu dobrze. To miłe. To tylko rośliny. Żyją i umierają. Nic takiego. Ale cieszą oczy.

W nadmiarze zajęć to pomaga się zresetować i nie czuć zmęczenia. 

Na rynku kupowałam marchewki. Ważyły równo pół kilograma. Sprzedawczyni stwierdziła, że mam wyczucie. A ja kupowałam na ilość (5), a nie na wagę. 

W supermarkecie kupowałam pół kilograma sera żółtego. Sprzedawczyni zważyła cały blok, a potem zaznaczyła nożem kawałek. Powiedziałam, że trochę więcej. I wyszło znowu pół kilograma. Pani stwierdziła, że mam "oko". A przecież to ona powinna mieć "oko". To ona sprzedaje na wagę sery i wędliny. Oj nie lubią gdy kupuje się jedzenie w kawałkach. W plastrach  jest im łatwiej ucelować żądaną wagę. Dawno, dawno temu sprzedawcy mieli wyczucie i sprzedawali dokładnie tyle ile chciał klient. Waga była tylko dla potwierdzenia. Zwłaszcza na rynkach czy bazarach. Teraz w mieście nie ma prawdziwych rolników. Poznaję po dłoniach i paznokciach. Wszyscy kupują w jednej hurtowni.

Przez ostatnie 3 noce coś mi się śniło. Budziłam się rano z dziwnym uczuciem, że coś powinnam zapamiętać, a tu pustka. Tylko takie dziwne odczucie. Nie wiem czy to coś ważnego, czy lepiej tego nie pamiętać. Dawno tak nie miałam. 

Ważne, że wszyscy zdrowi, piękni i młodzi - duchem 😎😎 

Tydzień do egzaminu :)


2 komentarze:

  1. Serdeczności na urodziny, samych dobrych chwil 🌺🌺🌺

    OdpowiedzUsuń