17/09/2012

Powrót do zdrowia Taty

Dopiero teraz mój ojciec zrozumiał dlaczego zachorował. Nasza ostatnia rozmowa musiała nim wstrząsnąć, bo zaczął nad sobą pracować. Zmiana zachowania jest zauważalna. Mama zadzwoniła i powiedziała, że w końcu coś do niego dotarło. Zupełnie się zmienił, aż jej brakuje tamtego czepliwego męża. Ile można chodzić po lekarzach, w końcu nie będą mieli już co wycinać. Dorosły człowiek powinien tak umieć się zachowywać, żeby nie ranić innych ludzi. Wystarczy chcieć. Charakter człowieka kształtuje się do śmierci. Najgorzej mówić, że "taki już jestem, taki mam charakter" jak się jest chorym na raka.


Jestem spokojna, że mu się uda zmienić i nie kupuję czarnej sukienki.





Jan Kochanowski - Na zdrowie


Ślachetne zdrowie, 


Nikt się nie dowie, 


Jako smakujesz, 


Aż się zepsujesz. 


Tam człowiek prawie 


Widzi na jawie 


I sam to powie, 


Że nic nad zdrowie 


Ani lepszego, 


Ani droższego;


Bo dobre mienie, 


Perły, kamienie, 


Także wiek młody 


I dar urody, 


Mieśca wysokie, 


Władze szerokie 


Dobre są, ale - 


Gdy zdrowie w cale. 


Gdzie nie masz siły, 


I świat niemiły. 


Klinocie drogi, 


Mój dom ubogi 


Oddany tobie 


Ulubuj sobie!





źródło: www.zazzle.co.uk

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz