19/12/2021

Trucizny

Wszystko jest bezpieczne

Nic nie jest bezpieczne

Miałam pójść po prezenty. Dla faceta, który lubi zapach Old Spice’a. Lubi, ale on też do niego pasuje. Żaden inny zapach nie podkreśla jego osobowości, choć czasem skusi się na inne produkty.

Szybko pójdzie. Ale dziwnym zrządzeniem losu, trafiłam na ten artykuł.

old-spice-secret-deodorant-recall-benzene

Art. z dnia 26 listopada 2021 r.

Ujawniono, że niektóre dezodoranty Old Spice i Secret zawierają rakotwórcze substancje i firma Procter & Gamble Co. zapobiegawczo wycofała je z rynku amerykańskiego. Polecam na ww stronie sprawdzić numery produktów, bo może ktoś je sprzedawać przez internet.

przykładowy zestaw

Chodzi o benzen. Czytamy:

„Ekspozycja na benzen może wystąpić przez drogi oddechowe, doustnie i przez skórę i może powodować nowotwory, w tym białaczkę i raka krwi szpiku kostnego oraz zaburzenia krwi, które mogą zagrażać życiu”.

W pojedynczym produkcie ilość jest nieszkodliwa (jak stosujesz raz na miesiąc), ale jeśli ktoś używa zestawu, to już może mieć problem po dłuższym stosowaniu.

W lipcu 2021 inna firma, Johnson & Johnson, dobrowolnie wycofała pięć linii kremów przeciwsłonecznych Neutrogena i Aveeno w Stanach Zjednoczonych po tym, jak poinformowała, że wykryto niski poziom benzenu w produktach.

W Polsce też je wycofano

wycofanie-niektorych-produktow-neutrogeny-i-aveeno-wykryto-substancje-rakotworcza

Skąd benzen znalazł się w kosmetykach?

Każda trucizna w kosmetykach jest trująca, bo dochodzi do reakcji chemicznych z potem czy z temperaturą.

Na wszelki wypadek nie kupiłam kosmetyków. Znajdę coś innego. Może po świętach okazać się, że te kosmetyki i u nas zawierają benzen.

Los zadbał, żebym nie dokonała niewłaściwego zakupu i nie zaszkodziła człowiekowi. Nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje.😎

Wszystko jest bezpieczne

Nic nie jest bezpieczne

W tym przypadku dawka robi różnicę😎

Nie kupuj kosmetyków rekomendowych przez inFLUencerów. Czytaj etykiety i sprawdzaj na sobie, bo każdy jest inny.

Kiedyś miałam problem z włosami, a właściwie ze skórą głowy. Po każdym myciu skóra mnie swędziała i pojawiały się czerwone plamy. Czasem myłam głowę tylko jednokrotnie i krotko, a plamy się pojawiały.

Jednak po niektórych szamponach nie było tego defektu. Gdy wrzuciłam składy do apki, to wszystko było OKi. Jednak na mojej głowie nie było Oki.

Gdy przyjrzałam się składowi to różnicę robił Cocamidopropyl betaine – detergent.

zrzut ekranu z mojej apki beauty

Przestałam używać takich szamponów i efekt był natychmiastowy. Badania naukowe wskazują, że to nic groźnego, ale na rynku pojawiły się szampony z napisem „bez CB”. Po co? Czyli jest więcej takich osób jak ja. Powinni ująć w opisie, że może uczulać. A co nie uczula? ;)

Przy okazji wyeliminowałam inne trucizny i nauczyłam się, że jak krem nie działa od razu to nie będzie działał na mojej skórze nigdy. A jak coś szkodzi, to na zawsze. Nie wydaję trujących produktów nikomu innemu, a kupuję coraz mniej.

Na moim ryneczku, w większość sobót, przyjeżdża pani ok 60+ i handluje kwiatami. Staram się zawsze coś u niej kupić, by ją wspierać. Pani ma prawą rękę zdeformowaną, wykrzywioną. To efekt używania przez jej matkę Talidomidu na mdłości podczas ciąży. Kiedyś robiłam zakupy w warzywniaku, którego właścicielką była pani z tym samym defektem, tylko lewej dłoni. Wcześniej też się z tym zetknęłam u innych osób. To jest specyficzny defekt, od razu to rozpoznaję.

Tu dobry art na ten temat, z wyjątkiem liczby osób w PL. Ja widziałam kilka w moim zasięgu, mieście.

Talidomid to efekt uboczny prac nad bronią chemiczną czy biologiczną „naukowców” nazistowskich.

mial-byc-bezpiecznym-lekiem-przeciwbolowym-i-uspokajajacym--talidomid-spowodowal-uszkodzenia-prawie-15-tys--plodow

Nie pytałam czy jej rodzina dostała odszkodowanie za utratę zdrowia.

Pozostaje mi tylko co tydzień coś u niej kupić.

Oburza mnie reklama Ketonalu. Dawno temu wzięłam jedną tableteczkę na ból chyba zęba. Od koleżanki. To bardzo silny lek, był tylko na receptę, myślałam, że dostanę zawału serca. Bolało mnie serce fizycznie. Nigdy więcej nie wzięłam tego leku. A teraz reklamują go jak cukierki i nie informują o skutkach ubocznych. Na pewno nie jest to środek przeciwbólowy dla dzieci i młodych ludzi. Ostrzegam. Może uszkodzić co innego, przy okazji uśmierzania bólu czegoś innego.

Paracelsus nauczał, że dawkowanie sprawia, że coś jest lekarstwem, albo trucizną. Jednak nie zawsze tak jest. Chemikalia zawsze są szkodliwe dla zdrowia, już w minimalnej dawce. Za jego czasów nie faszerowano ludzi truciznami. Może o tym nie wiemy.

W piątek 17 grudnia 2021 r. obchodziłam 528 rocznicę urodzin Paracelsusa ;) Warto pamiętać o ciekawych ludziach minionych epok. Jego poglądy i wiedza są interesujące. I bardzo na czasie. Ciekawe jak by się zachował teraz. Często się zastanawiam jak postępowali by teraz ludzie, którzy żyli dawno temu.

Dbaj o siebie, słuchaj własnego ciała, bo nikt nie zna cię lepiej niż ty sam. 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz