01/04/2021

Niebiański kolor

Przy okazji zakupów na wolnym powietrzu zwróciłam uwagę na bratki. To przecież ten czas. Idealny moment na piękno w skrzynkach na balkonie. Właściwie to nie miałam tego w planie, bo miałam dużo zakupów.
Kupiłam tylko 3, a nie 16 jak w zeszłym roku ;)
Jak zwykle wybór był duży. Pokazałam pani, które bratki mi się spodobały. A ona na to: te niebiańskie?



Tak, te niebiańskie poproszę :)
Kto używa takich określeń? I to na rynku. Artysta, który kocha piękne rzeczy.
Dla innych to zwykłe niebieskie. Choć w słońcu wydają się fioletowe. Natura nie fałszuje obrazu.



Niebiański to mój ulubiony kolor.
Nie wiem czy ta pani słyszała kto to był Kandinsky, ale to on używał takiego określenia na kolor niebieski.


Wassily Kandinsky, rosyjski malarz (4.12.1866 – 13.12.1944).

Jako numerologiczna Jedynka inspirował innych i był niezwykle utalentowany. Był nauczycielem m.in. w Bauhausie do czasu zamknięcia uczelni przez nazistów w 1933 r. Napisał i wydał książkę „O duchowości w sztuce”. Uczył się gry na pianinie i wiolonczeli. Podobno był synestetykiem, bo kolory oddziaływały na niego w specyficzny sposób.


Niebiańskiego koloru używała też matka amerykańskiego modernizmu Georgia O'Keeffe (15.11.1887 – 6.03.1986). Przeżyła ponad 98 pięknych, twórczych lat. Utalentowana i doceniona artystka amerykańska XX wieku. Grała na pianinie i skrzypcach. Czytała książkę Kandinskiego, która ją zainspirowała. Ciekawy art o niej tu losko.ru (wystarczy otworzyć w chrome z ustalonym językiem polskim). 


Żeby zachować zdrowy rozsądek w czasach okupacji, trzeba zajmować się pięknymi rzeczami i myśleć samodzielnie.


Kocham jego obrazy.
Wrócił na zi zm. Po 88 latach. Zamyka się wszystkie instytucje kulturalne. Czyżby były niebezpieczne. Naziści zwalczali wszystko czego nie rozumieli.
Co słyszysz gdy widzisz określony kolor? A może coś czujesz? A może widzisz dźwięki?
Czy kolor zielony cię uspokaja? Czy kolor niebieski może być niebiańskim też dla ciebie?
Na pewno coś lubisz bardziej a coś mniej.
W ten sposób poznajesz siebie, swoją duszę.
To dobry czas na takie eksperymenty.

Bądźmy w niebiańskich nastrojach :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz