06/09/2020

Ostatni motyl tego lata

Dzisiaj miałam nic nie robić. Zupełny luz. Żeby uczcić koniec lata. Ciepło już nie będzie.

Skończyłam rozmawiać przez telefon i nagle zobaczyłam motylka, który zatrzymał się na chwilę wśród moich bratków.

Była godzina 10:10. Szybko odleciał.

To najlepsze zdjęcie, z 4 które zrobiłam. Na balkonie. Mam refleks ;)



Ważne, że to żywy motylek, a nie martwy, jak na fotkach na wikipedii.

Dzięki temu łatwo znalazłam w internecie co to za motylek.

Błogosławię internet, że informacje są w zasięgu ręki.

Motylek jest pospolity, choć u mnie był pierwszy raz.

To Dostojka_latonia motylek z rusałkowatych, których jest wiele rodzajów.

Nie mogłam tylko znaleźć co oznacza ten znak ♂△ , ale chyba female.

Informacja ta jest na wikipedii od 12 lat, od 2 lutego 2008 roku.

Motyl odwiedza takie rośliny jak chaber, ostrożeń, koniczyna, macierzanka, kocanki, lebiodka, nawłoć, wrotycz. Informują o tym tu medianauka

A tu na naszemiasto piszą, że gąsienice tego motylka lubią bratki. Dorosłe chyba też, jak widać.

Motylek był już znany w XVIII wieku jako Królowa Hiszpanii.

Nie trzeba nawet zadawać pytań, wiedza jest na wyciągnięcie ręki. Nie znalazłabym tych informacji kiedyś, w starej encyklopedii. Musiałabym pytać panią z biologii, lub kupić/wypożyczyć atlas z motylami.

Piękne czasy.

Choć rozmowy telefoniczne są skandalicznej jakości. Często nie ma zasięgu, przerywa połączenie i słabo słychać. To chyba zasługa Muska, który wysłał na orbitę nieskończoną ilość satelit. Po co tyle śmieci w kosmosie? Czy nie powinno się za to płacić ludzkości?

W przyszłym roku też zasadzę bratki na balkonie. Te bladożółte, bo są od początku lata. Na zdrowie.


2 komentarze:

  1. Pamiętam, że na początku jesieni masz urodziny, życzę Ci więc wszystkiego co dobre i czego sobie sama życzysz niech Ci się spełni. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Trafiłaś w 10 :)
    Dziękuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń