22/09/2019

Obudź się i żyj

Porządki, porządki, porządki.
To idealny czas na porządki. Zmienia się pora roku. Coś trzeba wyrzucić, coś dokupić. 
Czas przed urodzinami to czas na pozbycie się starych  i niepotrzebnych rzeczy. Od kilku lat w okolicy urodzin rozpiera mnie energia. A powinno być odwrotnie. Wg niektórych książek ten czas to okres chorób i niewielkiej energii, który trzeba przeczekać. Każdy ma inaczej. Nie da się uśrednić wszystkich ludzi.
Przeglądałam moje różne notatki i fiszki, na których zapisywałam usłyszane myśli i ciekawe rzeczy.
Akurat teraz przyszedł na nie czas, zanim to wszystko pójdzie do niszczarki.



W 1936 r. amerykańska pisarka Dorothy Brand w swojej książce „Obudź się i żyj” zasugerowała kilka zabawnych ćwiczeń mózgu, które pomogą uczynić twój umysł bardziej ostrym i elastycznym. Ćwiczenia te mają na celu wyciągnięcie cię ze znanego Ci środowiska, pokazanie innej perspektywy (nawet innej rzeczywistości, jeśli chcesz) i stworzenie sytuacji, w których potrzebujesz pomysłowości i kreatywnego rozwiązania.
  1. Spędź 1 godzinę dziennie, nic nie mówiąc, tylko odpowiadając na bezpośrednie pytania w swoim zwykłym otoczeniu, bez stwarzania wrażenia, że jesteś obrażony lub nie masz nastroju. Zachowuj się tak często, jak to możliwe. Nie komentuj ani nie poddawaj się próbom uzyskania od ciebie informacji.
  2. Przez 30 minut dziennie myśl o jednym temacie bez rozpraszania się czymkolwiek innym. Możesz zacząć od pięciu minut.
  3. Komunikuj się 15 minut dziennie bez użycia słów „Ja, mnie, moje”.
  4. Zatrzymaj się za progiem każdego pomieszczenia pełnego ludzi i dokładnie oceń jego wielkość.
  5. Pozwól nowemu znajomemu mówić tylko o sobie, nie pozwalając mu tego zrozumieć. Zadawaj grzeczne pytania, podtrzymuj rozmowę, aby czuł się doskonale.
  6. Spróbuj mówić wyłącznie o sobie, nie chwaląc się, nie narzekając i nie nudząc rozmówców.
  7. Stwórz ścisły plan na 2 godziny dziennie i wyraźnie przestrzegaj tego planu.
  8. Ustaw sobie 12 losowych zadań, na przykład: przejście 20 km od domu bez użycia specjalnych środków; iść 12 godzin bez jedzenia; zjeść śniadanie w najbardziej nieoczekiwanym i nieodpowiednim miejscu, jakie można znaleźć; nie mów nic przez cały dzień oprócz odpowiedzi na pytania; nie śpij całą noc i pracuj.
  9. W ciągu dnia powiedz „tak” na wszystkie pytania i sugestie (w granicach rozsądku, oczywiście).
Te ćwiczenia mogą wydawać się dziwne, ale w rzeczywistości mogą wiele wnieść do twojego życia i sprawić, że lepiej się poznasz. Te ćwiczenia mają na celu poszerzenie świadomości. Cokolwiek to znaczy.

Nie mam pojęcia czy jest taka książka. Ale ciekawe może być zachowywanie się tak jak wyżej ;)
Jestem pierwszą osobą, która pakuje się w takie historie. W nic nie wierzę, tylko sprawdzam. Nie myślę o poszerzaniu czegokolwiek, a o dobrej zabawie. Reakcja ludzi na takie zachowanie może być ciekawa.
Kiedyś z siostrą co drugi dzień chodziłyśmy z jedzeniem do babci. Przechodziłyśmy przez park ok. 2 km. Po obejrzeniu Ministerstwa Śmiesznych Kroków wdrożyłyśmy to w życie. Naprawdę trudno wymyślać dziwne kroki  i iść tak wśród normalnych ludzi. Bezcenne były miny mijanych ludzi, którzy myśleli, że jesteśmy chore. Nie umiałam zachować poważnej miny. Życie to zabawa. Żeby zachować zdrowy rozsądek czasem trzeba zachowywać się nieracjonalnie, śmieszne i zabawnie. Wtedy inaczej patrzysz na życie. I zachowujesz zdrowie psychiczne.

Dostałam dzisiaj nowe kasztany. Prawie wszystkie w łupinkach, po 1 po 2 i po 3 kasztany w skorupce.


Pora wyrzucić stare. Wszystko się zmienia. Stare odchodzi, nowe przychodzi.



2 komentarze:

  1. Wyrzucić stare - dobra myśl, lecz energii do wykonania za mało... lenistwo?

    OdpowiedzUsuń
  2. Wystarczy się zmusić na początek do czegoś małego.
    Gdy pozbywam się czegoś ogarnia mnie radość, jakbym straciła balast i mogła iść swobodnie dalej.
    Dlatego uwielbiam przeprowadzki.

    OdpowiedzUsuń