02/05/2009

Dzień pokoju na świecie

Dziś jest święto flagi, które wymyślono pięć lat temu. Nie bardzo wiem jak uczcić to święto, może bić pokłony kawałkowi dwukolorowego materiału? Zastanawiające jest wytłumaczenie kolorów naszej flagi: „Historycznie polskie barwy narodowe wywodzą się z barw herbu Królestwa Polskiego i herbu Wielkiego Księstwa Litewskiego. W symbolice polskiej flagi biel pochodzi od bieli orła, będącego godłem Polski, i bieli Pogoni - rycerza galopującego na koniu, będącego godłem Litwy. Oba te godła znajdują się na czerwonych tłach tarcz herbowych. Dlatego też na fladze biel znalazła się u góry, ponieważ w polskiej heraldyce ważniejszy jest kolor godła niż tła."

Za znieważenie flagi - cokolwiek to znaczy, grozi do roku pozbawienia wolności. Mnie niestety kolor biały kojarzy się z niewinnością, a czerwony z krwią, a takie połączenie kojarzy mi się z wojną i zabijaniem.

Dlatego też apeluję o powrót wszystkich żołnierzy do swoich domów, bo nie ma żadnej wojny. Nikt nie napadł na Polskę i nikt nie powinien zabijać innych ludzi, bo taki dostał rozkaz. Nie ma to nic wspólnego z patriotyzmem, chociaż tak się ludziom wmawia. Zaprzestańmy brać udział w cudzych wojnach, a świat będzie lepszy i piękniejszy.

Dlatego ja obchodzę dziś święto pokoju i mam nadzieję, że ludzie otworzą oczy i zobaczą prawdziwy świat, w jakim żyjemy.

karabin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz